01-11-2018 | Let's Gro: Retail of the Future

Van 31 oktober t/m 3 november vindt het Let's Gro festival plaats. Het Let's Gro festival is een festival over de toekomst van Groningen met veel bijeenkomsten, sprekers, workshops, interactieve debatten en nog veel meer.

Op donderdag 1 november wordt de bijeenkomst 'Retail of the Future' georganiseerd. Een bijeenkomst georganiseerd door Groningen City Club, Bedrijvenvereniging WEST, Gemeente Groningen en de Nederlandse Raad van Winkelcentra (NRW), waarin we stil staan bij de toekomst van de retail én waarbij we tijdens een Retail Safari kennis maken met enkele spraakmakende Groningse voorbeelden.

Tijdens de interactieve bijeenkomst zullen verschillende thema's die betrekking hebben op de toekomstige ontwikkelingen binnen de branche de revue passeren. Sprekers tijdens deze bijeenkomst zijn:

  • Laat zien en vertel wie je bent door Linda Annink (directeur/eigenaar Urban Solutions): Urban Solutions zet steden, gebieden en gebouwen prominent op de kaart door middel van branding, marketing en PR. (Binnen)steden die zich op hun X-factor concentreren en zich als een sterk merk presenteren zijn succesvoller in het aantrekken van bezoekers en klanten. Daarvoor is een overtuigend merkverhaal nodig, waarin elementen als geloofwaardigheid, authenticiteit en sociale meerwaarde steeds belangrijker zijn geworden. Linda Annink zet trends in consumentengedrag en beproefde technieken van bekende sterke merken op een rij en laat zien hoe deze kunnen worden toegepast voor steden, stadscentra en (winkel)gebieden. Aan de hand van een Trend/Content Canvas worden deelnemers aan de bijeenkomst uitgedaagd om nieuwe toepassingen te bedenken, waarmee het verhaal van Groningen (of elke andere stad) verteld kan worden.
  • Digitale innovatie door Kim Ellerman (Business Consultant bij Q&A): Kim is een ervaren consultant in de wereld van retail, consumentengedrag en innovatie bij het toonaangevende onderzoeks- en adviesbureau Q&A. Kim zal ons meenemen in de ontwikkelingen in en het belang van digitale communicatie voor retail. Ze zal focussen op de impact van deze ontwikkelingen op ondernemers in retail, kansen en concrete handvatten voor deze ondernemers en zal hierbij de nodige voorbeelden gebruiken.
  • Transactie & Atttractie door Tom Kikkert: De ontdekking van identiteitsmarketing en de problemen binnen verschillende winkels en winkelketens lijken elkaar te kunnen versterken. De uitkomst hiervan is een concept dat anders kijkt naar de retail. Tom Kikkert reist het hele land door om met ondernemers, merken en gemeenten te sparren en adviseren over en ze te helpen met dit onderwerp;

Aansluitend aan deze discussiebijeenkomst zal er een stadswandeling plaatsvinden, de Retail Safari. Deze stadswandeling zal voortborduren op de thema's die tijdens de discussie naar voren zijn gekomen. Tijdens deze Retail Safari worden hippe, vernieuwende winkels bezocht. 

Locatie

Stadhuis: Oude Raadzaal, Grote Markt 1

Programma

  • 15.00 - 15.30 uur: Inloop
  • 15.30 - 17.15 uur: Interactieve sessie o.b.v. bovengenoemde thema's 
  • 17.30 - 19.00 uur: Retail Safari
  • 19.00 - 19.30 uur: Drankje en hapje in Mr. Mofongo (Oude Boteringestraat 26)

 

Aanmelden

In verband met een maximum aantal deelnemers dient u zich vooraf aan te melden. Het aanmeldformulier vindt u aan de rechterkant van deze pagina.

 

Deze bijeenkomst wordt mede mogelijk gemaakt door: